|
26. juni 2015, kl. 08:59
6.B. satte skolen i bevægelse
I ugerne 16-19 deltog 6.B. på Jels Skole i Dansk Skoleidræts kampagne "Sæt skolen i bevægelse". Kampagnen lagde op til at få integreret så meget bevægelse som muligt, særligt i de boglige fag, hvor der normalt ikke er så megen fysisk aktivitet.
Dansk Skoleidræt lagde med kampagnen "Sæt skolen i bevægelse" op til at få eleverne af stolene og fyre op for undervisningen - gerne med op mod 60 minutters bevægelse om dagen, for som de siger, at styrke både sundheden og de små grå. I 6.B. på Jels Skole stoppede man ikke efter 60 minutter, faktisk nåede eleverne helt op på 110 minutters bevægelse om dagen i kampagneperioden.
"Bevægelse i de boglige fag giver positive udsving på både trivsels- og indlæringsbarometret. Ny forskning viser, at eleverne faktisk lærer meget mere med aktiv undervisning, der appellerer til både krop og hoved", fortæller en tydelig stolt klasselærer, Poul Wind.
Kampagnen udmøntede sig i den kreative matematikhistorie "Turen til supermarkedet" som fik stor ros med på vejen af dommerkomiteen bag kampagnen. Historien vil nu indgå sammen med de andre vinderhistorier i en pixibog, som Dansk Skoleidræt udgiver i slutningen af juni måned.
Alle eleverne i 6.b. modtog frugt og en drikkedunk fra Dansk Skoleidræt for deres flotte bidrag til kampagnen.
Kilde: Jels Skole
|
|